tisdag, februari 21, 2012

Att åka med buss

Jag tar ju normalt sett morgonbussen till Slussen och sedan en promenad eller en busstur mot jobbet. Bussen är ofta ganska full och även om jag alltid får sittplats så är det trångt och ibland har man även stående passagerare som vinglar runt. Det finns ett resealternativ som innebär att jag tar en buss som går samma väg men istället för att stanna vid Slussen så åker den vidare mot Cityterminalen. Jag har insett att jag normalt sett får betydligt bättre utrymme på den här bussen. Det tar lite längre tid att ta sig till jobbet men får man bre ut sig lite så kanske det finns förutsättningar för att kunna läsa en bok eller så. Dessutom brukar chauffören informera om trafikläget för övrig kollektivtrafik när vi väl rullar in på Cityterminalen. Ett mycket trevlig inslag även om jag inte är berörd då jag fortsätter resan mot jobbet till fots. Jag tror nog att jag siktar in mig på att ta den bussen lite oftare än hittills.