onsdag, februari 15, 2012

Plötsligt händer det... eller... ja troligen inte!

Jag har länge haft en dröm om att vara reseskribent. Originellt va? Det är dessutom så illa att jag inte är intresserad av att utforska landsbyggden i Bangladesh eller Borneos djungler. Jag vill se härliga platser, lyxiga hotell och skriva om servicen m.m. Så, om jag skulle ha vunnit drömvinsten kanske jag skulle ha bekostat ett sånt upplägg själv. Nu, sedan Oscar kom till världen är ett sådan dröm inte lika intressant eller realistisk. Inte ska den stackarn behöva åka jorden runt i första klass och bo på lyxhotell istället för att gå i skolan. Nej det funkar inte. Å det där med drömvinsten är ju faktiskt inte så realistiskt ändå. Nåja… Skulle jag vinna drömvinsten nu skulle vi satsa på andra saker. Visst skulle vi resa men vi skulle leva ut våra egna kreativa drömmar och knappast jobba kvar på våra jobb. Betänk att drömvinsten är på minst 75 miljoner… Jag har en känsla av att frun skulle bygga en mysig ateljé på vår tomt någonstans i skärgården. Själv skulle jag kanske komponera musik eller lära mig att fotografera. Jag skulle med stor sannolikhet sköta lite av placeringarna själv och följa finansmarknaden, börsen och kanske även lite råvarumarknader. Men som sagt… den dagen den…