tisdag, februari 14, 2012

Melodifestival igen

Ja i lördags gick den andra deltävlingen av stapeln. Ett jämntjockt startfält där Ulrik Munther och relativt okände David Lindgren gick till finalen. Jag tyckte väl inte att Ulriks låt skulle räcka till final men jag har ju förstått att han är stor i vissa kretsar så visst… David Lindgrens bidrag var för mig outstanding denna kväll och där ”vann rätt låt”. Till andra chansen tog sig Top Cats med sitt dansbands-/rockabillybidrag och Timotej med sitt bidrag. Top Cats bidrag var helt okej och Timotej helt klart värda en plats i andra chansen sett till startfältet. Andreas Lundstedt, Di Leva och Sonja Aldén som jag normalt sett gillar levde inte riktigt upp till förväntningarna. Närmast sin egen kapacitet låg Di Leva och han hamnade precis utanför andra chansen.
Tittarsiffrorna för årets två första deltävlingar har varit riktigt höga. Förvånansvärt höga kan jag tycka för det här med deltävlingar har ju tuffat på ett tag nu och det känns som om det ibland finns en viss mättnad. Något som tydligen inte visat sig i tittarsiffrorna.