söndag, februari 05, 2012

Melodifestival deltävling 1

Ja igår körde så cirkusen igång. Förväntningarna är alltid högre än vad tävlingsbidragen kan prestera. Första omgången var ganska usel. Lorrens framträdande undantaget. Resten var lite medel vilket också innefattar Dead by April om man bortser från det där omtalade growlandet. Jag hatade verkligen låten just för att det growlades. Jag kan verkligen inte se grejen med det. Visst jag börjar väl bli till åren kommen men jag uppskattar ju väldigt mycket annan ny och modern musik. Growlande kommer jag dock aldrig att fatta eller uppskatta. Det är t.ex. stor skillnad på Rammstein och Growlande. Rammstein kan jag älska! Growland... ja jag skulle nästan kunna skriva på ett upprop om att förbjuda det! Så... vad DbA ska till Globen att göra fattar jag inte alls. Usch!