onsdag, februari 15, 2012

Vattenkokare

För ungefär en vecka sedan insåg jag att det är dags att kalka av vattenkokaren. Vi använder den väldigt frekvent. Dels till fruns tedrickande och till mitt kaffedrickande. Jag använder ofta kaffepress för jag tycker det blir okej kaffe om man har rätt kaffesort. Zoegas Mollbergs blandning funkar t.ex. väldigt bra och passar min smak.

Nåväl... jag kom mig inte för att genomföra avkalkningen och i söndags la vattenkokaren av. Häpp... dags att köpa nu OCH slippa kalka av! Den gamla hade tjänstgjort hos oss i flera år och med daglig användning så kan jag tycka att det var vettigt med ett byte. Tror vi köpte den hösten 2008.

I måndags läste jag så lite tester på bussen in till stan och på lunchen gick jag ut och köpte en vattenkokare. När jag sedan på kvällen fick den på plats och rengjorde den enligt instruktionen så insåg jag att det var en exakt likadan som mina föräldrar har. Den stora fördelen med den nya kokaren jämfört med den gamla är att den är snabbare. Så nu hinner jag göra kaffe och the även under korta reklampauserna.