måndag, februari 20, 2012

Fredagskrasch

Fredagens arbetspass på jobbet avslutades i total stress. N u ska allt det fångas upp och tas i hamn fram till onsdag morgon. Det finns nämligen en märklig egenhet med mitt jobb. Fredagarna kan smälla till rejält. Det finns nämligen personer som har rätt att göra min vardag till ett helsike genom att för sent, men ändå inom tidsramen, skapa merarbete för mig. Dom har fram tills fredag kl 10 på sig och sen tar det ofta någon timme innan det sitter i mitt knä. I fredags hamnade det hela dessutom i ett annat knä innan det kom rätt, till mitt knä. Nu var arten av jobbet inte så komplicerat som det kan vara vilket innebar att jag efter några timmars intensivt arbete kunde ta fredag framåt 17. För några år sedan var detta vanligt i mitt jobb men nu har det inte hänt på något år och eftersom själva utförandet är förknippat med en hel del fasta rutiner och regelverk så var det lite som att lära sig rutinerna på nytt. Men jag klarade det som sagt var och nu är det bara resten kvar… Luddigt inlägg? Säkert!