fredag, februari 17, 2012

Radiokillen

Mina radiorutiner börjar trimmas in rejält. Jag lyssnar just nu väldigt mycket på radio. Normalt sett sätter jag på radion vid halv sju och då är det Gry och Anders i äntligen morgon som gäller. Nu lyssnar jag ju inte superaktivt hela tiden fram tills jag kommer till jobbet men till stora delar hänger jag med. När väl Gry och Anders och superfemman är klara med sitt så brukar jag oftast ratta in Radio1. Passar inte dagens ämnen blir det P1 eller P4 istället. På eftermiddagen har jag inte så mycket radio på. Om jag går en promenad på lunchen brukar jag lyssna på någon podcast. Oftast Filip och Fredrik eller lördagsintervjun i P1 eller något annat P1-program. På bussen hem brukar jag kika på Schulman Show eller bara läsa något. Väl hemma åker P4 på fram tills barnradion kör igång vid kvart i sex. Är inte middagen klar då så byter jag till Radio 107,5. Det är lite konstigt med den kanalen. Musik som inte passar min åldersgrupp antar jag men jag gillar det allt som oftast. Möjligen tecken på åldersnoja men det har jag ju skrivit om tidigare.