fredag, oktober 26, 2012

Jag kokade…

I förrgår förmiddag så fick jag ett samtal från en gubbe som nog tycker att han är något. Jag hade lite fint indikerat att hans enhet hade begått ett fel i hanteringen av en fråga och han ringde upp, erkände inget, sket i vem som gjort fel, tänkte inte ge oss möjlighet att vara en del av den fråga som vi har all rätt att vara med i. Han körde härskarteknik och var hal som en ål. Något senare mailade jag honom efter att ha fått klart för mig att högre instanser inte accepterat deras sätt att hantera frågan och att dom fick göra om det hela. Nu blev vi involverade i frågan och våra högst relevanta synpunkter accepterades. Men… efter det där samtalet… Jag kokade så jag höll på att spricka av trycket. Inte ofta jag blir sån. Kunde inte jobba på en halvtimme och spydde galla på honom när jag ventilerade med kollegorna. Såna där samtal ska man nog inte ha för ofta.