tisdag, augusti 28, 2012

Vädrar morgonluft

Hammarby har börjat skärpa till sig något men är långt ifrån det lag som jag tror ska kunna ta sig till allsvenskan i år. Tåget har ju nästan gått. Teoretiskt går det självklart att klara det men det ser tungt ut. Nio omgångar kvar och Bajen är 10 poäng efter det lag som idag innehar kvalplatsen.

Dock, något har hänt! Bajen har börjat värva. Först annonserades att Bajen har knutit argentinaren Luis ”Lucho” Antonio Rodriguez. Samtidigt meddelas att Falkenbergspelaren och yttermittfältaren Christoffer Carlsson ansluter till nästa säsong. Stoffe får nog anses vara en etablerad och bra superettanlirare och Lucho har internationell erfarenhet och erfarenhet från Allsvenskan.
Men igår lossnade det rejält. Helsingborgsspelaren och SM-mästaren från 2011, Erik Sundin ansluter till Bajen och är snart klar för spel. Anfallaren har inte tagit den plats han velat den här säsongen men anses nog vara en av de främsta anfallarna i det svenska seriesystemet.
Slutligen så kulminerade  det hela idag med att Guldhjälten från 2001, Kennedy Bakircioglu, har skrivit på för Hammarby. Efter ekonomiskt strul i spanska La Liga-laget Racing Santander var Kennedy en fri spelare och insåg tydligen att marknaden är lite för tuff ute i Europa och vad är då roligare än att dra på sig den grönvita tröjan. Å inte är jag sämre än att jag jublar när en guldhjälte från 2001 med La Liga-klass bestämmer sig för att skrida ut och kriga för Bajen!

Välkommen Kennedy och alla ni andra




 
 
 
 
 
 
 
 
Undrar om man får vara med om en sån här match igen. Jag och Kennedy var där! Han gjorde mål, jag jublade!