onsdag, oktober 17, 2012

VM-kvalsmiraklet!

Vilken kväll, vilken match! Igår spelade Sverige VM-kvalmatch borta mot mäktiga Tyskland. Efter att ha varit utspelade i 60 minuter, ja vi talar helt utskåpade första halvlek, så vände Sverige ett 4-0 underläge till det oavgjorda resultatet 4-4 med matchens sista spark. Jag gick verkligen och la mig med ett leende på läpparna. Miraklet i Berlin hade just utspelat sig. Två av mina ganska fotbollsintresserade hade stängt av TV:n vid 4-0 resp. 4-1 och dom somnade inte med samma leende. Dom blev mest chockade när dom hämtade in morgontidningen och insåg att dom gått miste om något. Det var nästan så att en av dom var tvungen att fundera på om det var första april. Själv hade jag svårt att släppa sändningen och lyssnade på alla intervjuer. Jag gladdes med Reinfeldt, Zlatan, Elm, Källström, Hamrén och lyssnade på Granqvist/Edström två gånger. Tack Sverige för den underbara matchen!