söndag, september 16, 2012

Händelserikt

Vilken helg! Först tokstädning inför besök och sedan dök mina föräldrar upp på lördag förmiddag. Vid tvåsnåret åkte jag och frun in till stan, tog ett glas champagne i Malmens hotellbar innan vi sedan gick till Göta Lejon och såg på Jesus Christ superstar. För framtida behov kan vi konstatera att man ser rätt bra, om än lite från ovan, om man har plats på rad 5 på första balkong. Musikalen var välspelad och med bra insatser. Mot slutet var den väldigt, väldigt stark! Efter pjäsen gick vi och käkade en underbar middag på Sonjas Grek. Innan vi åkte tillbaka hem så slank vi in på Hilton och tog en drink i Eken bar. När vi kom hem hade Oscar precis somnat på soffan och fortsatte att sova gott medan vi pratade i ett par timmar.

Efter frukost på söndagen åkte jag och Oscar på Funky Kidz och Oscar kände nog att han hade kommit in lite mer i konceptet än gången före. Han hade dessutom en förskolekompis som gick på samma pass. Verkar förresten vara en lönsam verksamhet. Bara på söndagen går det tre pass i två olika ålderskullar. Strax över 20 deltagare i varje och 1200 kr per termin.
På väg tillbaka från den aktiviteten åkte vi förbi konditoriet för att handla godsaker till fikat på eftermiddagen. Det var nämligen så att mina föräldrar och min bror ville fira min födelsedag och det gjorde vi. Efter lunch dök lillebror och Oscars kusin upp. Oscar och hans kusin lekte väldigt mycket och tycktes ha jätteroligt. Dom ses tyvärr lite för sällan men det kan så klart ordnas. Vid halv fyra åkte alla hem och de passerade tydligen en bilaffär och köpte en Ford på vägen hem. Vi käkade lite middag och gick på en promenad innan Oscar kom i säng.