tisdag, oktober 16, 2012

Julen 2012

Ja nu närmar det sig. De senaste dagarna har jag börjat få lite julfeeling. Säkert för att mörkret och regnet gör en så låg. Man vill se ljuset och det ljusa jag ser framför mig just nu är julen. Så på sista tiden har vi pratat med sonen lite om önskelista till tomten. Vi har också köpt en sån där pryladventskalender till honom. I lördags köpte jag lite pepparkaksdeg bara utifall… på kvällen när jag satt själv i soffan så började jag av en händelse att pilla lite med min julspellista på Spotify. Lägg därtill att jag lyckats köpa några julklappar nu i veckan. Ja… det närmar sig verkligen. När jag städade tjänsterummet i fredags tänkte jag tanken att jag kanske skulle sätta upp adventsljusstaken men insåg att jag kanske är lite för provocerande då. Frun såg förresten i lördags att Hästens sängbutik, av alla, skyltat med julgran och paket. Nu ikväll när jag lagar mat och skriver detta så körde jag igång spellistan och… njuter!