tisdag, februari 28, 2012

Deltävling 4

Den sista deltävlingen i Melodifestivalen har så avverkats. Till final gick mycket förtjänstfullt Danny och Lisa Miskovsky. Lisa med en låt som egentligen är lite för lugn för mig och Danny med ett framträdande där han av tekniska skäl sjöng ganska surt. Till andra chansen åkte två skitbidrag med. Visst Lotta och Christer har ju sin publik och låten är ju lite gammelschlager men nej det funkade inte. Å varför hårdrock/pudelrock alltid ska ha en plats i Melodifestivalen fattar jag inte men jag förstår varför såna bidrag får röster. Det sitter ju säkert många rockers framför TV:n och äntligen har dom fått saker att bry sig om och rösta på. I övrigt hade Perrelli en okej låt men kom femma. Den låt som inte kom med och som jag gillade starkt var Hanna Lindblads låt. Axel Algmark gjorde en Hellströmkopia rakt över och visst… det lät ju bra men det blev liksom fel när det låg så nära originalet. Slutligen så tror jag årets, ja kanske till och med årtusendets sämsta bidrag dök upp med gruppen OPA. Usch!

Nu när alla bidrag har spelats så hoppas och tror jag på Loreen eller Danny som slutsegrare. Från andra chansen kommer dom i finalen att få sällskap av Dynazty. Den andra finalplatsen kommer att stå mellan Sean Banan och Thorsten Flinck och hans band. Själv hoppas jag på Thorsten och Timoteij eller möjligen Andreas Johnson. Inte för att jag tycker att Timoteij eller Andreas har finalbidrag utan för att de är betydligt bättre än övriga i andra chansen.