torsdag, december 31, 2009

1999 och sen…

Ja vi har nått slutet av änne ett decenium. Det är väl det tredje decenieskiftet jag kommer att minnas att jag har firat. Det förra var förstås speciellt med tanke på att det var slutet på ett århundrade men också slutet på ett årtusende.

Så vad har hänt under det s.k. 00-talet? Ja faktiskt väldigt mycket! Jag har träffat min underbara fru. Detta skedde relativt tidigt under årtiondet så vi har hunnit börja få några härliga år tillsammans nu. I slutet av årtiondet så föddes Oscar vilket varit ett underbart underverk. Däremellan har vi haft ett underbart bröllop och en helt fantastisk bröllopsresa.

Jag har bytt jobb tre gånger under årtiondet vilket väl får ses som normalt.

Jag försöker sammanfatta mitt årtionde i punktform:

Jag träffade min Agnetha
Oscar föddes
Jag och frun gifte oss en härlig majdag 2007
Hammarby vann SM-guld
Vi reste till Karpathos
Vi reste till Torrevieja många gånger
Vi reste till London flera gånger
Vi reste till Rom
Vi reste till Curacao
Vi reste till Aruba
Vi såg Robbie tre gånger
Vi hann med en massa musikaler
Vi åkte till vännerna i Finland många gånger
Vi har fått uppleva mina föräldrars nybyggda hus
Vi har bott på en massa mysiga hotell
Vi har fått uppleva svärfars alla mysiga hus
Vi flyttade tre gånger (Södermalm-Sundbyberg-Gärdet)
Jag startade den här bloggen
Vi såg Kent ett gäng gånger och Håkan Hellström några gånger

I omvärlden så är väl detta stora händelser jag kommer att minnas:
9/11
Tsunamin
Bajens guld
Jackssons bortgång
Kronprinsessans förlovning
Anna Lindhs bortgång
Maktskiftet i Sverige
Zlatans genomslag