söndag, november 29, 2009

Fredag i våra kvarter

I fredags överraskade jag med att gå riktigt tidigt från jobbet. Därför beslutade vi oss att gå på en långpromenad. Frun tog sig under promenaden an en del julklappsinköp och var riktigt effektiv och duktig. Oscar bör dock inte vistas inomhus bland en massa folk eftersom han inte är vaccinerad så han och jag gick på en riktig Östermalmspromenad. Efter en fösta inledande promenad hemifrån lämnade Oscar och jag frun vid Karlaplan och gick sedan Karlavägen bort och sedan ned på Nybrogatan för att sedan snedda över Östermalms torg och upp Sibyllegatan och sen ut på Karlavägen igen och tillbaka till Karlaplan. Där hade frun hunnit med en hel del julklappsinköp. Själv ligger jag nog lite efter i år. Det var en mysig promenad med mycket fönstershopping. Det finns gott om små mysiga butiker i dessa kvarter. Jag tror jag passerade sju olika barnbutiker av olika slag. Hade man haft tid hade man nog kunnat handla väldigt mycket fina julklappar bara på denna lilla runda.