fredag, november 27, 2009

SL Access

I många månader har jag funderat över det där med ett SL Accesskort. Man hörde ju lite om barnsjukdomar för systemet i början och sen har jag inte hört så mycket. Jag har sett laddningsautomaterna dyka upp men har inte orkat sätta mig in i det hela. På senaste tiden har dock det gamla systemet börjat krångla för mig. Det är inte alls ovanligt att jag kommer igenom spärren först efter att ha testat tre passager. Detta har inneburit att jag faktiskt missat ett par tunnelbanetåg. Så häromdagen slog jag till och skaffade ett Accesskort. Sedan dess har allt funkat jättesmidigt. Kommer igenom spärren direkt och slipper fippla en massa. Bara slita upp kortet och hålla det framför spärren. Lärde mig också ett bra sätt att hålla koll på giltigheten. Jag är verkligen nöjd över att ha tagit nästa steg in i den tekniska utvecklingen!