tisdag, december 01, 2009

Oscars namnsdag

Ja idag firar vi Oscars första namnsdag. Han har fått present från farmor och farfar och ska även få en present från sina föräldrar. Oscar sa förresten hej då till mig igår. Jag sa hej då, frun sa hej då och sen så härmade Oscar oss och det blev liksom ett hej då det också. Härligt! Det går fort med hans utveckling nu. Han är mer och mer med och uppfattar saker. Han är glad och lättskrattad. Han har börjat äta lite annat än ersättning och bröstmjölk. Först ut var potatis och nu är det havregröt. Har väl lite svårt med konsistenserna men gröten verkar gå bra.

Imorse blev jag lite förvånad när jag vaknade. Han hade rullat över lite från sin säng och in i min, som står dikt mot hans säng. Han hade fötterna kvar i sin säng men låg med huvudet mot mitt bröst. Mysigt värre! Imorse fick också frun en liten adventspresent och Oscar gillade tydligen det röda papperet. Han gillade förresten presenten också och vill sååå gärna stoppa den i munnen.