måndag, juli 02, 2007

Tidningskillen

Jag har tidigare skrivit lite om mina morgonvanor vad gäller tidningsläsning. I dagsläget föredrar jag tidningen City under min tunnelbaneresa till jobbet. Men sedan några månader står samma kille vi tunnelbanenedgången där hemma och delar ut .SE. Det tog inte mer än en vecka innan han förstod att den där triste killen med de raska stegen inte vill ha .SE av mig utan han stegar direkt mot den röda tidningsboxen bakom mig. På den vägen har det sedan varit. Men i fredags morse överraskade han mig. Det var inga andra resenärer i antågande så han tar helt sonika en City-tidning och sträcker fram den mot mig. Han fick ett stort tack tillbaka. Det var både oväntat, trevligt och säkert mot reglementet. Jag har också sett att han viker ihop buntar med alla tre tidningarna så för den som vill ha ”tuttipaketet” så tillhandahåller han det också. Jag brukar ta Metro och .SE på väg från tunnelbanan till jobbet för att i händelse av tid läsa dessa under dagen. Undrar om inte jag ska ta mig kraften att släpa på .SE ända från tunnelbanenedgången