måndag, juli 02, 2007

Taggad till tänderna

Härom kvällen skulle så de sista skruvarna i IKEAihopmonteringsracet skruvas i. Då visar det sig att den sista lådfronten i den sista byrån faktiskt är rejält kantstött. Sur och besviken hittar jag mod till att dagen efter ta kontakt med IKEA. På deras hemsida hittar jag under frågor och svar att man minsann måste lämna tillbaka hela varan vid en reklamation. Eftersom köp och ihopmontering av en sån här stor pjäs kräver sin starke och uthållige man så rabblade jag upp massor av argument för att IKEA minsann fick byta ut bara en del av varan varpå jag lyfter luren, blir ombedd att lämna kvittouppgifter och vips så är en ny lådfront på väg med posten. Snopen men överraskat nöjd kunde jag luta mig tillbaka och konstatera att företag som Clas Ohlson och IKEA som på något vis ändå har en lågprisprofil gör helt rätt i att ha bra policys för byten och återköp. Tack för det Ingvar och gänget!