fredag, juli 06, 2007

Semestern hägrar.

Ja det är snart dags för semester. När fredagsklockan närmar sig fyra på eftermiddagen så låser jag in tjänstevapnen och går på semester. Som jag indikerade igår så blir det dock en relativt osäker sådan vad gäller sömnen. Vi har nämligen sovrummet mot en innergård och fastighetsägaren i förra veckan det goda nöjet att informera hyresgästerna om att innergården ska förbättras och byggas om. Arbete kommer att pågå mellan 7 och 18 måndag-fredag fr.o.m. vecka 28 och några månader framåt. Suck! Jag hoppas, ber och önskar att arbetet INTE kommer att inkräkta på mina sedan länge efterlängtade sovmornar. Min älskling, som byter jobb på måndag, kommer att jobba någon vecka till så dessa dagar kommer jag nog upp bra ändå men… sen då??? Vi får flytta ut till sommarvillan eller till vardagsrummet, där det för övrigt är svalare på mornarna. I övrigt så kan nog semestern bli riktigt mysig och trevlig. Den inleds på ett mycket bra sätt med ett restaurangbesök men några kompisar ikväll.