fredag, augusti 12, 2011

Oscar, blivande pilot?

Som man ibland kan märka i denna blogg så är jag lite intresserad av trafikflyg. I höst ska vi ut och flyga. Oscar gillar att se flygplan uppe i lyften men han har inte sett ett större flygplan på nära håll. Jag har haft en ambition ett tag att ta mig till Arlanda och låta honom titta på flygplan. Det har dock inte fallit sig så än men jag hoppas fortfarande hinna med detta innan vår avresa. Det är ju en bit kvar. Jag hoppas att han kommer att tycka att det är häftigt. Förr var en bra utsiktsplats längst ut på Terminal 4. Men sen kom säkerhetskontrollen på inrikes. Sen tror jag också att platsen på taket på Terminal 5 är borta. Kvar är väl restaurangen på Terminal 5 och utsikten från Sky City. Om man inte ska flightspotta på riktigt någonstans utomhus men det ska jag inte utsätta Oscar för. Vi får se hur det slutar!