lördag, juli 23, 2011

Tragedi

Igår gick jag och nattade Oscar för en eftermiddagslur rätt sent. Kikade lite på Twitter medan han lekte av sig det sista. När jag sedan kom upp hade något hänt. Twitter hade översvämmats av oroande indikationer på en explosion i Oslo. Det som följde sedan är snart historia men en enormt tragiskt sådan. Bombattentat i centrala Oslo och massaker av ett 80-tal ungdomar på ett läger utanför Oslo. Så oerhört sjukt och så oerhört tragiskt och då är det inte ens ett attentat av en välorganiserad terrorgrupp. Tänker idag på min tid i Oslo. Där hade jag mitt kontor ca 100 meter från attentatsplatsen. Jag har ingen kontakt med kollegorna från den tiden men jag hoppas de var på semester och klarade sig helt oskadda. Det finns ju tyvärr gott om drabbade. Den 22 juli 2011 alltså. En mörk dag!