fredag, juli 22, 2011

Semesterrapport 2, etapp 3

Efter besöket hos lillebror med familj fortsatte färden sedan mot mina föräldrar där pappas 65-årsdag närmade sig. Där fick Oscar bekanta sig med en ny, och definitivt rejäl, gungställning. Dessutom finns nu en liten sandlåda på plats. Farmor och farfar lekte mycket med Oscar och jag och frun hann slå oss ner lite då och då. Oscar fick också följa med sin farmor och mig på en roddtur men se det var inte så roligt det. Innan vi kom i båten verkade det jättespännande men sen blev det mer av panik så roddturen varade väl för hans del i ungefär en minut. Trist men han vänjer sig säkert med tiden. Vi firade sedan pappa och min bror med familj kom och firade. Sen stannade vi en dag till och jag och frun unnade oss en bio och restaurangkväll. Vi såg Kronjuvelerna. En bra men lite väl mörk film för min smak den kvällen. Men oj så skönt att äntligen få gå på bio igen. Det var flera år sedan sist. Ja just det. Oscar badade i bubbelpoolen också. Han badade med smurfar och diverse gubbar och hade jättekul.