fredag, januari 21, 2011

Plopp, plopp, plopp...

Jag fick, helt enligt mina egna önskemål, DVD-boxen ”The Pacific” (producerad av Spielberg, Tom Hanks och Gary Goetzman) av frun i julklapp. Samtidigt som jag vill se allt på en gång så vill jag ju spara på den. Men nu har jag ändå sett sju av 10 avsnitt och ligger väl två avsnitt före SVT som visar den på TV just nu. Serien är bra. Välproducerad och med bra skådespeleri. Jag tycker kanske att Band of Brothers, som ju Hanks och Spielberg också låg bakom, var snäppet bättre vad gäller relationerna och karaktärerna. Men som sagt… jag tycker den är jättebra! Igår såg jag just avsnitt sju och… tja… där fanns en scen som jag nog troligen kommer att ha på näthinnan länge, med ett ackompanjerande ploppande ljud. Usch! Trodde jag skulle drömma om det inatt men tror att det gick bra. Krig måste vara avskyvärt att uppleva!