tisdag, januari 18, 2011

Vi firar, vi firar, vi firar igen!

Igår var det en händelserik dag. Jag var tillbaka på jobbet efter lite vab och upptäckte då att det var Kick off för min nya arbetsplats. Det mailet hade jag inte fått och visst fanns det info på intranätet men jag hade missat det. Det var en skapligt intressant och rolig kick off som jag avvek ifrån en stund innan det var dags för mingel och snittar. Efter en tuff vecka är det inte juste att börja komma hem sent från jobbet. Väl hemma var det lite kaos. Frun hade mitt under middagskoket upptäckt att hon hade tappat sin vigselring. Hon var relativt övertygad om att hon hade den på sig på jobbet men sen kunde den ju vara var som helst mellan jobbet, dagis och vårt hem. Hon hade tagit av sig vantarna rätt många gånger under den vändan. Dessutom hade den ju kunnat åka in under någon möbel där hemma. Hon fortsatte att laga mat och leta samtidigt och jag försökte hjälpa henne. Sen kom hon på att hon skulle titta i jackfickan och där låg den. Oj så skönt! Lägg där till att Oscar komponerade sin första treordsmening igår så kan man förstå varför vi efter nattningen av Oscar korkade upp en flaska champagne och skålade. Det kändes som att det trots att det var måndag var värt att fira.