söndag, augusti 29, 2010

Oscars och min höst

Förra helgen blev jag attackerad av ett förkylningvirus. Resan hem efter helgen med Forever Young konsert var riktigt jobbig. Oscar blev som bekant också förkyld och var hemma från dagis en dag. Frun åkte dock på samma bacillusk så på fredagen fick jag äran att hämta och lämna Oscar på hans förskola. Inskolningen har gått jättebra under veckan. Han var lite ledsen en dag men annars verkar han trivas med fröknarna, leksakerna och de andra barnen. Nu håller vi tummarna för att andra veckan också går bra. På onsdag är det dags för mig att börja dra nytta av skattepengarna och vara föräldraledig. Det kommer att bli en härlig tid och jag och Oscar kommer att få mysiga dagar när vi betar av alla museer, caféer, biografer, babybutiker, barer, lekparker, glasskiosker, matvarubutiker, cigarrbutiker, videobutiker, lyxkrogar, gångvägar och nattklubbar på Östermalm. Nåja, några lekparker hinner vi väl i alla fall!