torsdag, juni 24, 2010

Midsommarhelg



Midsommar! Det låter så härligt men blir ju på grund av bl.a. vädret inte alltid som man har tänkt sig. Förra året var det spöregn och rusk. Vi fick till och med översvämning i husets garage. Då var Oscar nyfödd och vi nyinflyttade och vi blev utan TV och Internet under hela helgen. Vi var hemma och såg på film på datorn i sängen och det var ett mysigt minne att ta med sig. Vi får se hur denna midsommar artar sig.



Oscar har fått förskoleplats. Ja faktiskt två stycken. Kors i taket! Den ena är privat och den andra kommunal. Nu väntar vi väl egentligen bara på besked från en förskola till så har vi hela bilden klar för oss. Oscar har till och med besökt den förskola det tycks bli. Fast den var långt ifrån färdigställd för den kommer att vara nyöppnad efter sommaren. Oscar blir nog en av deras första förskoleelever. Det börjar kännas bra att det löser sig. Det fanns viss oro om att vi skulle få färdas rätt långt om det inte skulle lösa sig och stadsdelen skulle klara garantin.

I övrigt är det full fart. Min kollega slutar idag och därmed är jag än en gång själv med mina små arbetsuppgifter. Det blir nog superbra det när jag sedan ska vara pappaledig också. Men se sånt där får chefen fixa. Jag har nu gjort mitt för att försöka lösa situationen under hösten. Nu får vi se om min idé går att lösa. Chefen, ja han som är ansvarig för mitt arbetsområde men formellt inte min chef ja ni hänger väl med, tyckte idén lät bra och fick gehör för den i ledningsgruppen.

Glad midsommar på er kära läsare!