måndag, juni 21, 2010

Den härliga bröllopslördagen

Det var verkligen en underbar lördag. Så mycket kärlek och glädje som fanns på stan och genom tv-rutan. Oscar vaknade vid sjusnåret och så käkade han och jag frukost och checkade av nätet. Sedan begav vi oss på en långpromenad ner mot Östermalmstorg och sedan ner mot Nybroviken för att sakta vandra bort mot Djurgårdsbron och sen upp Narvavägen och hem igen. Det var en härlig morgon med en klarblå himmel och en stad som vaknade upp med stora förväntningar. Det kryllade av finklädda poliser som tog sin morgonkaffe i klungor längs kortegevägen. Jag såg bara en person som redan hade bänkat sig för att se kortegen. Flera av de jag mötte hälsade artigt och det var en så härlig känsla av något fint. På väg hem gick jag förbi sju av våra potentiella förskolor och sedan slank jag in på Sabis och handlade jättesöta och fina svenska jordgubbar och glass därtill. Strax efter 10 väckte jag sedan frun och fixade frukost åt henne och fick också i mig själv en smörgås och lite välling till Oscar. Frun blev lite sugen på att också uppleva samma sak som jag så vi satte på Oscar kepsen igen och gick iväg ner mot Strandvägen och mötte än mer människor som var på väg till Djurgården, troligen Galärparken där Love Stockholm hade någon form av barnkalas. Vi var hemma en stund innan sändningarna körde igång på allvar och sen blev det TV för hela slanten. Oscar var inte lika intresserad som oss så det blev lite rännande efter honom. Vi stannade uppe till ett för att få se brudvalsen så söndagen var sedan lite trött. Men vi kom iväg på en promenad bort till Skansen innan vi vände hem.

Minnen från lördagen:
Promenaderna på stan och den glädje som fanns där.
Victorias uppenbara lycka
Deras leenden på Storkyrkans trappa
Daniels tal
Daniels pappa Olles tal


Så här såg det ut på Strandvägen 08.45 på morgonen.