onsdag, juni 16, 2010

Rörigt värre på jobbet!

Oron fortsätter på jobbet. Chefen har verkligen loggat ut. Han dök upp idag men det var högst tillfälligt. Men till råga på allt så har min närmaste kollega, som började i februari, bestämt sig för att gå tillbaka till sina gamla arbetsplats och han försvinner vid midsommar. Det finns olika skäl till att han slutar. Själv lägger jag nu fokus på att lösa situationen med mina och hans arbetsuppgifter. Eftersom jag går på deltids pappaledighet i september så är det relativt akut att lösa situationen och jag har försökt sätta in alla högre chefer i situationen och hoppas att de inser allvaret. Någon närmaste chef har jag för närvarande inte. Vi får se om det blir någon sådan eller om det blir organisatoriska förändringar som löser situationen. Själv har jag ett ess i rockärmen som går att bearbeta om det skulle behövas.