onsdag, juni 09, 2010

Oscar på pappas jobb

Idag körde det ihop sig lite. Frun hade ett viktigt möte och jag hade lovat att komma hem och ta hand om Oscar. Men sen flyttades ett skapligt viktigt möte på mitt jobb som jag själv inte kunde påverka tiden för och efter lite övervägande så blev det så att jag tog mig hem och hämtade Oscar. Vi tog en rask promenad ner till mitt jobb för att förhoppningsvis kunna ta med mig Oscar in till mötet. Min del av mötet var inte tidsmässigt så stor så det kändes som att det kunde fungera. Jag tog med mig Oscar upp på mitt rum och vi hämtade lite papper. Jag tog av honom jackan och gav honom lite vatten innan vi gick ner till min föredragning hos chefens chefs chef. Hon såg det som en glad överraskning att jag hade med mig en ettåring med en monstertröja in på mötet. Han fick en rosa penna att leka med men mest betraktade han min kollega och hon som tog emot oss på sitt tjänsterum. Efter en stund började han lägga sig i samtalet och ungefär i det skedet var jag klar med mina punkter så jag drog mig lite tyst tillbaka. Oscar fick sin andra spruta mot svininfluensan igår så han var lite ledsen idag. Detta visade sig genom att han började gråta när han vid två olika tillfällen såg två av mina manliga kollegor. Efter mötet gick vi till mitt rum och han fick på sig jacka och sätta sig i vagnen igen för att knalla tillbaka hemåt. Så nu har Oscar rört sig i maktens korridorer men jag tror inte att han vill bli en sån tråkig pappersvändare som sin pappa.

1 Comments:

Anonymous Anonym said...

han har varit på ditt jobb förut...ps en rosa penna låter inte som en barnsäkerleksak för en ettåring...

3:00 em  

Skicka en kommentar

<< Home