söndag, oktober 25, 2009

Zlatan och Charles Lindberg

Det är så skönt att få lite ordning på torpet. Visst, det är gott om flyttkartonger fortfarande och den provisoriska köksön har inte funnit sin riktiga plats än men annars så. Frun har fyllt år idag vilket innebar lite släktbesök. Men innan dess fick vi besök av en av fruns kompisar och hennes kille. Vi har inte träffat killen alls mycket förut men det var jättetrevligt att dom kom förbi. Det blev lite fika och lite vin innan dom skulle vidare till en restaurang.

Jag har varit lite off i min omvärldsbevakning i helgen men här är ändå några iakttagelser:
-Black Ingvars? Finns dom kvar?
-Nurse Jackie tar sig!
-Nu har väl ändå Guillou tagit sig lite vatten över huvudet. Något är skumt!
-Robins återkomst var helt okej!
-Vaccinationerna… kom igen nurrå! Verkar ändå som Stockholm är tidigt ute!
-Cirkus Möller var ju riktigt bra!
-Skit i tabellen, Bajen är bäst ändå!
-Vänsterns valprogram är ju… jag vilket ord är det jag söker… intressant? Nej! Spännande? Nej! Revolutionerande? Nej knappast även om dom säkert skulle vilja det! Nej ordet jag söker är… märkligt!
-Zlatans frispark var... ehumm... hård!
-Jag visste inte att legenden Charles Lindberg hade haft sådan avgörande betydelse i slaget om Stilla havet.