onsdag, oktober 21, 2009

Smaka på julen!

Ikväll har vi börjat smaka på julen. När jag handlade på vägen hem hade skumtomtar och saffransgifflar dykt upp i butiken. Jag vet att det inte ens är november men… Gott var det och nu ska bara lillebrors och fruns födelsedagar firas så att vi sedan kan sikta in oss på julklappar och julfirande. Förresten så är årets julbord med jobbet inbokat. Det gjordes i veckan. Min chef hade bjudit med en annan enhet vilket är brukligt på vår avdelning. Han förslog, på vår inrådan, att vi skulle gå på Gondolen. Han fick ett mailsvar om att den enheten propsade på att äta ett annorlunda julbord typ på Restaurang J eller EAST. Chefen frågade oss i mail vad vi tyckte. Jag tyckte och jag tyckte mycket. Julbord är julbord och det andra är en trevlig middag. Förr när jag åt många julbord varje år hade det funkat men nu när man bara går ut och äter ett så vill jag ha traditionellt julbord. Mina kollegor stöttade sedan mitt tyckande. Även dom som först hade hakat på ”antijultrenden”. Så, chefen bokade bord på Gondolen och jag är nöjd med det. Dock var det inte säkert att vi fick plats först. Tydligen är populära och klassiska ställen redan uppbokade.

Den sista oktober tar SAIK emot byn hemma och Bajen spelar hemma mot Broberg. Då, får man öppna glöggen. Fast blir man sugen före så kan man alltid hävda att Dex-cupen spelats och då är det fritt fram att värma glögg. Känner ni doften?