tisdag, oktober 20, 2009

Frisörhumor fast i helt fel bransch!

Efter ett besök hos en överårig tandläkare i mycket unga år var jag i under lång tid ytterst tveksam till tandläkare. Jag kom på banan igen först efter att vänner till familjen hjälpte mig att komma ner i stolen och få en bra och omsorgfull behandling. Det var en privat tandläkare så det gick inte att ta betalt för barn på den tiden. Numer har jag inga större problem med tandläkare och detta trots den stora operationen hos Karolinskas käkkirurg för snart två år sedan. Nuvarande tandläkare är helt okej och har ett seriöst namn på sin mottagning. I Gävle finns det en tandläkaremottagning som mer anammat ett typiskt frisörhumornamn på sin mottagning. Tandlaget Borr och Tång heter mottagningen. Alla som spontant känner ”dit vill jag gå, det låter seriöst” räcker upp en hand! Nej, kunde väl tro det! Fattar inte hur dom tänkte! Det är ju precis borrar och tänger som vi lite försiktiga kunder/patienter (och vi är bevisligen inte få) vill tänka på när tandläkartiden närmar sig i kalendern. Mitt förslag är att byta namn, hur inarbetat det än är. Någon måste någon gång ha gjort en rejäl tankevurpa.