söndag, oktober 18, 2009

It was twen... ten years ago today...

Åren går onekligen fort. För lite mer än tio år sedan slutade jag hos min första arbetsgivare efter universitetsstudierna. Jag hade då jobbat där i 3 år med två olika tjänster och på två olika orter. Från första tiden har jag idag ingen kontakt med någon. Jag träffade nyligen en person som satt i samma ledningsgrupp som mig en kort tid men hon kände inte igen mig men det kan bero på att hon kommit upp sig här i världen. Från den andra tjänsten, som var placerad här i Stockholm, har jag kontakt med tre personer varav tät kontakt med en. Häromdagen var jag ute och åt lunch med en av dessa. Han och jag delar intresset för mäktiga Brynäs. Tänk, jag minns honom mest som småbarnsfar men sonen hans är snart i TV-pucksåldern. Den jag har tätast kontakt med har i många år varit en bra vän och under en tid mitt viktigaste bollplank. Den tredje jag har kontakt med har idag samma arbetsgivare som jag. Ja faktiskt så hjälpte hon mig lite till min första tjänst hos min nuvarande arbetsgivare. Tyvärr har hon varit sjuk och vi har haft mycket sporadisk kontakt en tid.

Ja åren går. Från arbetsgivaren efter det och arbetsgivaren efter det har jag idag ingen kontakt med någon. I min nuvarande tjänst känns det som om jag kommer att ha kontakt med minst två personer privat. Den ena av mina kollegor slutar förresten snart så där gäller det att börja umgås utanför jobbets väggar om kontakten ska hålla i sig. Det har blivit så att kollegor är mycket viktiga för mitt sociala liv. Förresten… när man tänker efter så inser jag att från min tid hos första arbetsgivaren hade jag även andra kontaktnät än kollegor. En av dessa kontakter är Mr C som ibland nämns här och vars bröllop jag gästade för lite mer än månad sedan. Den kontakten håller också i sig och även honom ser jag som en bra vän. Oj så nostalgisk jag blev här. Men det hände så mycket för tio år sedan och det är intressant att se hur fort tiden går och hur mycket som har hunnit hända. Det gäller att ta vara på dagarna och på vänner och kollegor.