tisdag, september 08, 2009

Det jobbiga med helgen

Fruns moster, som hon stod nära, gick bort strax innan helgen. Det stundande bröllopet kändes inte längre som den självklara ljuspunkten. Efter en del vånda beslutade vi oss för att boka av fredagsnatten på hotellet i Linköping och istället bara sova där natten mellan lördag och söndag. Det lutade också åt att min frun ville stanna på hotellet och inte gå på bröllopet.

Vi satte oss i bilen i god tid för att hinna med allt på lördagen. Vi käkade lite på Max i Nyköping och allt var frid och fröjd tills jag blev helt stel strax efter Norrköping. Shit! Något hade blivit kvar hemma. Något viktigt som jag hade glömt! Oscar får ju modersmjölksersättning och i hans ålder så ska vattnet som pulvret blandas med vara kokat av steriliseringsskäl. Vi hade kokat gott om vatten på kvällen och allt var upphällt på flaskor i kylskåpet hemma, och där stod flaskorna kvar… Nåväl… efter några svettiga minuter så inser vi att det ju bara är att be hotellet koka vatten åt oss. Det var inte så bara det. Köket öppnade inte förrän till kvällen och det fanns ingen som receptionisten på det stora hotellet kunde skicka iväg för att hjälpa sina kunder. Frun föreslog att vi skulle leta reda på ett café eller liknande. Iväg med bilen för att speja efter lämpligt café. Vid hittade en bar och jag slank in och drog en snyftvals och fick naturligtvis hjälp. Med 1,5 lite nykokt vatten var det dags att fixa nästa steg, kyla. Nej hotellet hade ingen minibar så även detta måste vi fixa själva. Hemköp hade dock såväl kylväska som EN kylklamp. Med lite förstärkning av ett gäng frysta majskolvar så var tillfällig kyla fixad. Så tillbaka till hotellet för att checka in, bära in allt och sen stressat svida om till kostymen. Den timme jag hade räknat få på hotellet hade snabbt försvunnit ut i tomma intet. Så 40 minuter innan vigseln åkte jag utan kartläsare iväg på en 59 km lång bilfärd som hindrades av massor av rödljus i Linköping och en hel del kurviga småvägar ute på den östgötska landsbygden. Det var tur att jag hade övat med gocart på svensexan och att traktorerna befann sig i mötande körfält och inte i mitt! Jag hann! Två minuter innan klockorna började ringa in för vigsel satt jag i kyrkbänken.

Frun hade det rätt jobbigt på hotellet med en ledsen Oscar som hade det det tungt med magen så det kändes rätt att försöka vara tillbaka på hotellet i någorlunda tid.

Igår, måndag, var vi iväg och städade en lägenhet. Oscar var med och denna gång glömde jag att ta med nappflaskorna till Oscar. Jag börjar verkligen bli virrig! Dessa två misstag var inte små misstag. Det gäller verkligen att skärpa till sig nu!!!