tisdag, augusti 25, 2009

Temablogg 3, Jocke, faktiskt världens bästa pappa!

Min relation med sonen, Oscar ja det är alltså det namnet vi kommer att ge vårt barn, är förstås underbar. Men den förändras också i takt med hans utveckling. I början hade jag helt klart bäst kontakt på skötbordet. Under dom första veckorna var han superlugn och betraktade mig när låg på skötbordet. När han var nästan en månad försköts detta något och jag började få bäst kontakt när han låg i mitt knä men sen tröttnade han lite på det och istället blev hans säng (Bedside Crib från Troll) den bästa platsen att få kontakt på. På senare tid är den bästa stunden när man lutar sig över honom, men inte för nära, när han ligger i vår säng eller på sin egen filt på golvet. Det är lite märkligt att han under dessa knappt tre månader skiftar så i favoritsätt att få uppmärksamhet. Samtidigt är det underbart och ställer lite krav på denna pappa att vara kreativ och hitta nya vägar att kommunicera med sonen.