tisdag, september 08, 2009

Helgens höjdpunkter

Helgen var väldigt speciell. Jag börjar med det som var positivt. Jag var på kompisen Mr C:s bröllop i lördags. Han har valt att gifta sig samma månad som han egentligen fyller rejält jämnt. Jag är helt totalt övertygad om att han försöker dölja sin faktiska ålder för sig själv och har övertalat sin trolovade att gifta sig just denna månad. Kanske, men bara kanske tror han att han kommer undan med det.

Tillbaka till helgen. Vigseln var fantastisk och ägde rum i en enormt vacker gammal kyrka i Östergötland. Det lyste verkligen om Mr C och hans fru lös ikapp med honom i sin fina klänning. Dom sa ja vilket jag hörde, i alla fall från bruden. Brudgummens röst var lite svagare i detta ögonblick och jag tror faktiskt att rösten sprack lite vilket jag inte tror är så vanligt för skogshuggarförhandlaren från Ödeshög. Allt utom detta med deras ja har jag fått berättat för mig. Jag minns inget av vigseln för det var någon spjuver i pingvinutstyrsel som ryckte mig i slipsen när han tågade in i kyrkan för att få sin kärlek välsignad. Jag fick därför sitta och pilla på med slipsen och försöka använda den avstängda mobilen som spegel. Men jag hörde att dom sa ja… eller ja… nästan då. Middagen efteråt var jättetrevlig med superb mat, riktigt bra tal och trevliga bordsgrannar. Ett riktigt lyckat bröllop. Tyvärr missade jag tårtan och efterföljande hulahula men det jag fick uppleva var tillräckligt trevligt så dom som stannade kvar fick nog en riktig helkväll. När jag sedan satt i bilen på väg tillbaka till hotellet dök P4-sporten upp och inom bara någon minut så hade Sverige/Zlatan tydligen slagit världsrekord och det var rejält livat när Sverige slog Ungern.

Efter en natts sömn och en sen utcheckning hälsade vi sedan på A & S, vars bröllop vi var på i september förra året, och blev bjudna på brunch. Oerhört trevligt och gott även om jag misstänker att vi sabbade deras barnfria renoveringssöndag…