måndag, september 29, 2008

Salonger, alvedon och tjuvtricks

Den här helgen kommer att vara en helg att minnas ett bra tag! Planen för helgen var att mina föräldrar och min lillebror skulle komma till stan och bo i vår lilla lägenhet. På lördagskvällen hade mamma bjudit med alla på Wallmans salonger för att fira hennes födelsedag så här lite i efterskott. Min lillebror orkade inte vara med för han åkte på feber och öroninflammation men det förändrade inte grundplanen i sig. Helgen inleddes därmed med att vi städade och tog några svängar med bilen. Sen kom föräldrarna efter ett på lördagen och vi gick på en promenad längs Hornsgatan och käkade lätt lunch. Sen åkte vi hem till oss och gjorde oss i ordning inför kvällen. Wallmans var som vanligt en härlig upplevelse med superb sång och mycket show. Några av oss blev extra glada och vi avslutade med en öl i den lilla lägenheten på söder. Dagen efter vaknar jag upp lite halvbakis med huvudvärk. Föräldrarna styr kosan hem och vi åker så småningom till den lilla lägenheten. Det är då vi inser att alla nycklar som finns till den lägenheten faktiskt är inne i själva lägenheten. Efter en timme av metoder a la McGyver var vi så inne i vår lägenhet. För formens skull måste jag nämna att liknande operationer inte är möjliga i vanliga fall eftersom det nu fanns specifika omständigheter till att det gick. Jag såg dock inte ut som en inbrottstjuv. Varken vad gäller kläder, verktyg eller metoder! Huvudvärken blev inte mindre under den där timmen men in kom vi och stolt över mig själv blev jag! Vilken helg det blev!