torsdag, september 25, 2008

Ett ögonlock! Två ögonlock!

I går var det så dags för årets andra besök hos en kirurg. Denna gång var det ögonlockens tur. Ja jag tänkte att jag väntar lite med dubbelhakorna! Nej vad jag egentligen gjorde var att ta bort två vaglar som jag har haft en tid. Den första har jag haft i nästan två år och den andra sedan i somras. Det blev ingen höjdarupplevelse. Det hela gick väl bra förutom att det ena såret blev så stort så att det behövdes stygn. Det tunga var bedövningen. Jag har verkligen aldrig känt sådan smärta… det var riktigt, riktigt jobbigt. Jag fick verkligen panik av smärta. Det var meningen att jag bara skulle ta bort den äldsta men det var i efterhand otroligt skönt att ha fått både gjorda eftersom smärtan var så outhärdlig.

När jag kom hem så hade frun verkligen öst på med ömhetsbetygelser. Jag fick en ny tröja, en förpackning Ben & Jerrys Cookie Dough och lite annat smått och gott. Dessutom fixade hon en härlig middag till stackars mig igår. En sån underbar fru man har! Tack för det!