måndag, september 22, 2008

News travels... slowly!

Idag har man fått ett glädjande besked. I samband med att Herr C behövde uppvaktas på sin födelsedag fick jag också beskedet om att han gått och förlovat sig, för över två månader sedan!!! Tänk vad budskap kan ta lång tid nu för tiden när teknikutvecklingen gått så långt. Herr C hävdar förstås, säkert med all rätt, att han trodde att han meddelat detta för länge sedan. Jag känner igen det där. Häromdagen frågade jag min pappa lite allämna saker och då visade det sig att han trott att vi visste att de ville sova hos oss kommande helg när vi ska uppvakta mamma för hennes redan infallna 60-årsdag. Det senaste jag hörde var att de skulle bo på annat håll och det var väl tur att jag frågade…

Nåväl, åter till Herr C. Det är med stor glädje jag ser att han hittat rätt. Eftersom det marscherat på rätt raskt så har vi inte hunnit träffa hans trolovade men han har utlovat att så måste ske inom en någorlunda framtid. Bara mjölktåget anländer till Stockholm igen så. Grattis C!