tisdag, november 13, 2007

Lyckat eller?

Nu är årets julbord bokat. Chefen tänkte nog skoja till det lite och låta oss slippa de traditionella julborden och har därför bokat in bowling och julbord i ett. Klurigt va? De senaste åren har vi ätit julbord på Leijontornet, Rosendahls värdshus och Millesgården. Millesgården var väl så där medan Rosendahl var jättegott men trångt. Leijontornet toppar klart bland dessa val. Alla har de dock haft gemensamt att det varit klassiga ställen med fina vita dukar och trevlig atmosfär och fräscha uppläggningar. Något säger mig att det blir annorlunda i år. Men det här stället har i alla fall en väl tilltagen bar så det är väl bara att tänka om och sikta in sig på en eftermiddag och kväll bestående av snapsar, öl och därefter en hel drös med drinkar. Vågar man äta av julbuffén i en bowlinghall???

Jag längtar tillbaka till tidigare jobb där det var Operakällaren och andra trevlig julbord som gällde. Visst var det lite tufft de år man var ute med kunder och käkade en hel radda med julbord men jämfört med i år blir kontrasten lite för stor för min smak. O ja, jag erkänner! Jag är gnällig!