fredag, mars 08, 2013

Magsjuka...

Förra veckan kom den! Magsjukan! Den har inte besökt oss på ett tag. Den har varit här och nosat eftersom Oscars förskola drabbats ett par gånger men över vår tröskel hade den inte kommit. Men den kom! I tisdags i förra veckan jag gick från jobbet och hade precis berättat för min mamma att allt bara var bra. Frun får strax före det ett samtal om att Oscars klagar på ont i magen och att han hade hulkat. Frun lämnar jobbet och beger sig dit. När hon väl kommer dit har Oscar spytt två gånger varav en gång på golvet. Den kvällen spydde han med 30-60 minuters mellanrum fram till strax efter 22. Sen slocknade han. På morgonen ville han kräkas men hostade bara lite och fick inga kräkreflexer. Den dagen var han väldigt seg och trött och jag var hemma och vabbade med honom. Han och jag sov i vardagsrummet tisdag och onsdag natt. Han på en madrass på golvet. Jag vabbade på torsdagen och då var han ganska mycket piggare om än väldigt trött när kvällen kom. På fredagen jobbade jag hemma och han var ganska bra igång men lekte mest för sig själv på dagen. Nu har det ju gått en vecka sedan han blev frisk så med lite tur, peppar peppar, så har vi klarat oss även denna gång. Ett år sedan Oscar hade magsjuka senast. Än längre sedan för oss andra. Peppar peppar som sagt…