torsdag, maj 24, 2012

Förskoleaktivitet

Idag har det varit ”gårdsmingel” på förskolan. Jättefint väder och massor med folk. Nästan alla barn hade båda sina föräldrar på plats så det var verkligen fullt med folk på gården. Minglet började vid 15.30 och tanken var att man skulle ha med sig picknic och det fanns möjlighet att grilla. Vi började med att sätta på Oscar en ny tröja så att han skulle vara ren och fräsch när alla kom dit. När vi sedan slog oss ner vid ett bord där det satt några föräldrar så presenterade Oscar mig med ”det här är min pappa” sen tog han tag i min arm, kramade den och sa ”han är världens bästa pappa”. Så härligt gulligt och spontant. Har inte hört honom säga något liknande förut. Helt klart en kommentar som gjorde min dag. Nu är jag väl förtjänt av en sån där kaffekopp typ med just det trycket på.

Barnen skulle sjunga för föräldrarna också. Dock tog det så lång tid innan alla var på plats så plötsligt innan sången börjde Oscar storgråta, vilket han ju inte så ofta gör. Han hävdade att någon slagit honom vilket inte är otroligt men vi såg verkligen inget. Så det blev ingen sång för honom. Trist!