tisdag, maj 15, 2012

Gårdagskvällen

Kvällens söta konversation med sonen:

Han fick syn på fruns ringar och frågade:
- Var har du fått den ifrån?
- Jag fick den i kyrkan när din pappa och jag gifte oss, svarade hon.
- Mmmm då låg jag i din mage, sa sonen (det stämmer ju inte men han tror att han låg i hennes mage på alla bilder före han föddes)

Så ville han prova ringen och hade den på sitt pekfinger och tittade på den noga och sa:
- Jag är i kyrkan nu med den.
- Jaha! Svarade frun lite förvånat.
- Mmmm och du ligger i min mage mamma, fortsatte han allvarligt.
- Jaså?! sa frun
- Ja du är en bebis... en liten liten bebis sa han och skrattade.

När vi skrattat en stund frågade frun:
- Gifter du dig med någon i kyrkan då?
- Jaaaa med farmor och farfar och de sitter där och läser en bok, svarade han allvarligt utan att tveka.

Härligt med fantasi och påhitt!