måndag, maj 07, 2012

Inte läge för politik!

Igår var det partiledardebatt. Mumma för en sån som mig och det känns verkligen som uppstart inför valet 2014. Ett val som för en gångs skull även kan komma att beröra min nuvarande roll något vilket det förra valet gjorde även om jag på intet sätt trodde att det skulle komma att bli så. Men, någon debatt blev det inte för min del. Jag var långt ifrån upplagd för politisk pajkastning. Jag var och är så seg i huvudet av den här jäkla förkylningen att jag inte orkar med så mycket alls. Är hemma idag och har iofs jobbat några timmar men nyss blev jag helt slut bara av att plocka ur diskmaskinen. Frun är också helt sänkt och medan jag nu sitter på altanen och funderar över om jag ska orka ta mig till sängen så ligger hon på soffan och mår som jag. Fast jag låter förstås lite mer och är betydligt mer ämlig eftersom jag är man.