onsdag, maj 16, 2012

Bokläsning

Sedan flytten har ju min restid till jobbet blivit betydligt längre. När väl sonen började på förskolan nära hemmet så fick jag möjlighet att börja läsa böcker på bussen. Känns riktigt bra med tanke på hur lite jag har haft möjlighet att läsa de senaste åren. Jag läser inte direkt ut en bok på en vecka på det sättet men några böcker har jag ändå hunnit med sedan i slutet av januari.

- Swede, Svenskamerikanen som överlevde Pearl Harbour av Thomas Tynander
- Hundraåringen som klev ut genom fönstret och försvann av Jonas Jonasson
- Brobyggarna av Jan Guillou
- Hallonbåtsflyktingen av Miika Nousiainen

och just nu läser jag Rekviem av Robyn Young som är den sista boken i trilogin om pojken, skotten och sedermera tempelriddaren Will Campbell. På det hela taget bra böcker. Inga spänningsromaner än men det kommer säkert.