tisdag, februari 08, 2011

Flyttdags

Ja det börjar bli dags att flytta mitt lilla kontor. Troligen sker den stora flyttomställningen i husen under nästa vecka. Dock har jag inte tagit tag i packningen. Jag borde verkligen! Det är lite mer än två år sedan jag flyttade senast och då var det till ett motsvarande rum i samma korridor fast en bit bort. Denna gång är flytten betydligt längre och mer komplicerad. Jag tror nämligen att innehållet i mina välfyllda bokhyllor på intet sätt kommer att rymmas i det lilla kyffe jag flyttar till. Hyllorna är vägghängda och man får en känsla av att hyllorna faller in i rummet över en när man sitter där. Visst vet jag att det är läge att rensa och jag hoppas bara att jag har tid för det. Samtidigt är det ju så att jag har pärmar och saker kvar efter flera kollegor nu när jag är själv i min roll. Dessa pärmar är nyttiga och inget som bara är att slänga. Det händer varje vecka att jag bläddrar i äldre pärmar. Visst beror det delvis på brister i elektroniska dokumenthanteringssystem och rutiner men det hjälps inte. Jag lever i en pappersvärld på jobbet.