torsdag, april 22, 2010

Sicken mat!

Igår var det så dags för den näst sista stora begivenheten under det år då jag ingår i festkommittén på jobbet. Jag har inte på något sätt varit den mest aktive i kommittén eftersom jag prioriterar att vara med min familj på kvällarna. Istället har jag under året skött avdelningens godiskiosk. Detta innebär att jag har handlat godis för 1000 kr mellan en gång varje vecka och en gång varannan vecka. Men igår var jag med på festen och deltog i planerandet, kånkade och bar, handlade, skötte avecen och hade mitt barpass. Det var en rätt så kul kväll men det viktigaste var ändå lokalen och maten. Budgeten för vår fest är begränsad och till stor del finansierad av festkommitténs övriga aktiviteter och egenavgifter. Trots detta lyckades vi ha festen i en fin centralt belägen lokal. Dessutom hade vi catering av pristagare på världsmästerskap och där en av kockarna dessutom fått en stjärna i Guide Michelin. Stjänkocksstatus således och maten var därefter. Helt underbar! Efterrätten var utsökt, kanske bland det bästa jag ätit. Det blir svårt för kommande festkommittéer att toppa denna vårfest.