måndag, april 12, 2010

Jag och aprilskämt

Jag misstog mig rejält den 1 april i år. Metro och en annonsör lurade mig. Jag var helt övertygad om att Hemköps sätt att sälja receptfria läkemedel, nämligen i s.k. stötar inte var sant. Hemköp kunde väl inte vara så framåt att dom pressade gränserna på detta nyss avreglerade områden. Men se… så här såg det ut på Hemköp någon dag senare, alltså hade Metro en helt sanningsenlig artikel om detta den 1 april.


Dock fanns det ett aprilskämt från en annonsör som jag gick på. Alla som försökt hitta en lagerbutik från NetonNet vet hur svårt det är om man inte känner till området. Detta har också nätbutikkedjan insett och har sedan en längre tid kört TV-reklam om att man kan ladda ner Lill-Babs och Back Yard Babies som röster till sin GPS-navigator. När då företaget, den 1 april, annonser att de öppnar fin butik i Stockholms innerstad eftersom kunderna inte hittar till deras lagershopar så känns det bara logiskt. Men icke!