tisdag, april 06, 2010

Post Påsk

Så var det dags för en ny arbetsvecka. En lång påskledighet gör att man är lite i offläge. Men jag vet att det finns massor av saker att ta tag i. Idag ska jag dock på en lite finare lunch. Det är dags att tacka av en av den högste chefen för en av de verksamheter som jag har ansvar för. Jag har varit kontaktperson och kravställare gentemot honom under hela tiden som jag har haft det här jobbet så det har varit en och annan kontakt. Ibland har det gått rätt hett till i våra diskussioner och det är inte helt ovanligt att jag varit sugen på att slänga på luren hårt. Men vi har alla våra roller och det är viktigt att inte låta rollerna påverka en så mycket. Nu går han in pension och vi har fixat dit en ny chef. Min ideologiske chef ska därför tacka av chefen med en lunch idag och jag samt min chef kommer att vara med. Styrelsens ordförande kunde tyvärr inte vara med. Före påsk skrev jag ner några rader om tiden vi arbetet tillsammans och jag hoppas att den som bjudit in till lunchen får nytta av det jag skrivit.

Annars är det en vecka med intensiva och viktiga möten samt ett mycket viktigt möte på BVC imorgon.